Hoe kunt u uw bedrijf onder de aandacht brengen in de pers?

Of het nu gaat over het creëren van relaties met de schriftelijke pers, web of audiovisueel, deze aanpak verdraagt geen improvisatie en moet het voorwerp uitmaken van een professionele aanpak.

Alvorens met de pers te communiceren, moet u ervoor zorgen dat uw informatie:

  • objectief, onderbouwd en bewezen is
  • origineel en uniek is
  • van reëel belang is voor de lezer (en dus de journalist)
  • gericht is volgens de grote mediacategorieën en/of hun rubrieken
  • op het juiste moment verspreid wordt.

Indien één van de criteria niet wordt nageleefd, mag u geen tijd verliezen: de journalist zal nooit uw bericht opstellen.

De tools voor een gedegen relatie met de pers zijn:

  • een actuele database met journalisten
  • het persbericht
  • het persdossier
  • de organisatie van perspunten, persconferenties of persbezoeken.

De pluspunten van Expansion

Naast een grondige kennis van de werkwijze van journalisten heeft Expansion diverse troeven in huis wat de persrelaties betreft:

  • een globaal beheer: van het opstellen van het bericht tot de opvolging van de resultaten via het opstellen van het persdossier, de verspreiding en de herinneringen
  • het aanpassen van de invalshoek van het bericht en de persdatabase aan de informatie die u wil verspreiden en de daarbij beoogde doelgroep
  • de kracht van het netwerk van Dialogue voor de internationale persontacten
  • een onderhouden netwerk van journalisten
  • een pragmatische en resultaatgerichte aanpak
  • een netwerk met specifieke partners voor opdrachten in welbepaalde sectoren.

Wilt u relevante informatie verspreiden via de pers?

Contacteer onze experts!

6 goede redenen voor PR (persrelaties)

  • Belangrijke (nieuw product), financiële (investering) of technische (octrooi, innovatie) informatie verspreiden

  • Reageren op een aanval

  • Uw merk meer zichtbaarheid geven

  • Zorgen voor een geloofwaardig discours over uw bedrijf

  • Het imago ontwikkelen en consolideren (intern)

  • De werking van een ander communicatiemiddel benutten en aanvullen (sponsoring...)