Communicatiestrategie en - plan

Zijn uw communicatie-acties niet gepland?
Stel een relevant communicatieplan op!

Wat is dat, een communicatieplan?

Wilt u uw bekendheid vergroten? Uw imago verbeteren? Uw doelgroep activeren? Uw contacten binden? U moet dus communiceren... Maar hoe? Wanneer? Tot wie moet u zich richten? Via welke tools en acties? Om uw ROI te optimaliseren (Return On Investment) is het van belang om goed na te denken over een communicatieplan.

Daarvoor heeft u een communicatiestrategie nodig die bepaalt:

  • uw communicatiedoelstellingen
  • uw doelgroepen
  • het gewenste imago en de te verspreiden boodschappen
  • en het budget waarover u beschikt,

Het communicatieplan omvat alle hulpmiddelen en communicatie-acties die gedurende een specifieke periode moeten worden ingezet.

De pluspunten van Expansion

Expansion beleidt u bij het bepalen van uw strategie en leidt daar een communicatieplan uit af dat coherent en doeltreffend is.

U geniet van:

  • onze lange praktijkervaring
  • onze pragmatische aanpak
  • een communicatieplan op maat ten opzichte van uw situatie, uw sector
  • creatieve voorstellen voor hulpmiddelen die moeten worden ingevoerd en acties die moeten opgezet.

5 goede redenen om een communicatieplan te bepalen

  • 1

    Uw globale communicatie coherenter maken

  • 2

    De ROI (return on investment) van uw communicatie-acties optimaliseren

  • 3

    Uw uitgaven verlagen door een optimaal gebruik van de eigen media

  • 4

    Beschikken over hulpmiddelen om uw communicatie te controleren (prestatie-indicatoren)

  • 5

    Een duidelijke visie hebben op uw beleid inzake communicatie

Wilt u het communicatieplan van uw organisatie/uw merk bepalen?Contacteer onze experts!