Kwalitatieve studies

U wil uw klanten of prospects begrijpen?
Ontcijfer hun verwachtingen!

De snelste weg naar een goede kijk op uw eigen markt

Studies zijn de eerste en onmisbare stap voor de meeste marketingacties, zoals de lancering van een nieuw product. Vooral kwalitatieve studies geven een goed beeld van de attitudes, het gedrag of de behoeften en verwachtingen van gebruikers, prospects of klanten ten opzichte van een concept, een product, een dienst of zelfs een merk.

Ze worden uitgevoerd in de vorm van individuele gesprekken of discussiegroepen en leveren zeer nauwkeurige en uitgebreide informatie op. Soms worden ze aangevuld met kwantitatieve studies

De pluspunten van Expansion

  • Beheer van de studies, van a tot z

  • Een gedetailleerd rapport

  • Een ervaren team

  • Studies in heel België (tweetalig)

  • Wij zoeken zelf de deelnemers (indien nodig)

  • Geregelde samenwerking met verschillende universiteiten

6 goede redenen voor een kwalitatieve studie

  • 1

    1. Grondig inzicht in het koopgedrag van uw klanten/prospects

  • 2

    2. Markttests van nieuwe producten/diensten

  • 3

    3. Prototypes testen

  • 4

    4. De juiste boodschappen bepalen voor een geslaagde communicatiecampagne

  • 5

    5. De gebruiksvriendelijkheid van uw toekomstige website testen

  • 6

    6. Een goed beeld krijgen van de behoeften van uw klanten, om ze dan aangepaste producten/diensten aan te bieden

Enkele referenties op dit gebied :

U wil het koopgedrag van uw doelgroepen begrijpen?Spreek onze experts aan!