Wat is dat, een communicatieplan?
Wilt u uw bekendheid vergroten? Uw imago verbeteren? Uw doelgroep activeren? Uw contacten binden? U moet dus communiceren... Maar hoe? Wanneer? Tot wie moet u zich richten? Via welke tools en acties? Om uw ROI te optimaliseren (Return On Investment) is het van belang om goed na te denken over een communicatieplan.
Daarvoor heeft u een communicatiestrategie nodig die bepaalt:
- uw communicatiedoelstellingen
- uw doelgroepen
- het gewenste imago en de te verspreiden boodschappen
- en het budget waarover u beschikt,
Het communicatieplan omvat alle hulpmiddelen en communicatie-acties die gedurende een specifieke periode moeten worden ingezet.
De pluspunten van Expansion
U geniet van:
- onze lange praktijkervaring
- onze pragmatische aanpak
- een communicatieplan op maat ten opzichte van uw situatie, uw sector
- creatieve voorstellen voor hulpmiddelen die moeten worden ingevoerd en acties die moeten opgezet.
Wilt u het communicatieplan van uw organisatie/uw merk bepalen?
5 goede redenen om een communicatieplan te bepalen
Uw globale communicatie coherenter maken
De ROI (return on investment) van uw communicatie-acties optimaliseren
Uw uitgaven verlagen door een optimaal gebruik van de eigen media
Beschikken over hulpmiddelen om uw communicatie te controleren (prestatie-indicatoren)
Een duidelijke visie hebben op uw beleid inzake communicatie