Nauwkeurige statistieken = doordacht management

Elke marketingactie moet op voorafgaande studies steunen. ‘Kwantitatieve studies’ zijn enquêtes bij een uitgebreide steekproef om tot betrouwbare cijfergegevens te komen over criteria die vooraf zorgvuldig werden bepaald: profiel, gewoontes, gedrag, voorkeuren…

Deze studies, die vaak aan kwalitatieve studies gekoppeld zijn, kunnen daarna leiden tot statistische analyses en extrapolaties naar de hele onderzochte populatie.

De pluspunten van Expansion

  • Professionele software voor online enquêtes en statistische analyses

  • Een pool van meertalige enquêteurs voor telefonische enquêtes of op het terrein

  • Geregelde samenwerking met universiteiten

  • Beheer van de kwantitatieve studies van a tot z

  • Opmaak van strategische en praktische aanbevelingen

  • Hulp bij de samenstelling van een representatieve steekproef

Cijferinformatie nodig om uw aanbod van producten/diensten aan te passen?

Spreek onze experts aan!

6 goede redenen voor een kwantitatieve studie

  • De hypothesen die werden opgemaakt tijdens kwalitatieve studies bevestigen of ontkrachten

  • De prijsgevoeligheid van de consumenten analyseren

  • Een marktpotentieel bepalen

  • Een peiling doen bij een welbepaalde populatie

  • De behoeften en verwachtingen van uw klanten bevestigen en rangschikken

  • U baseren op betrouwbare informatie en vooringenomenheid vermijden

Enkele referenties op dit gebied :