Commissariat général au Tourisme (CGT)
Baromètre touristique via un sondage en ligne
Elke marketingactie moet op voorafgaande studies steunen. ‘Kwantitatieve studies’ zijn enquêtes bij een uitgebreide steekproef om tot betrouwbare cijfergegevens te komen over criteria die vooraf zorgvuldig werden bepaald: profiel, gewoontes, gedrag, voorkeuren…
Deze studies, die vaak aan kwalitatieve studies gekoppeld zijn, kunnen daarna leiden tot statistische analyses en extrapolaties naar de hele onderzochte populatie.
Professionele software voor online enquêtes en statistische analyses
Een pool van meertalige enquêteurs voor telefonische enquêtes of op het terrein
Geregelde samenwerking met universiteiten
Beheer van de kwantitatieve studies van a tot z
Opmaak van strategische en praktische aanbevelingen
Hulp bij de samenstelling van een representatieve steekproef
Cijferinformatie nodig om uw aanbod van producten/diensten aan te passen?
De hypothesen die werden opgemaakt tijdens kwalitatieve studies bevestigen of ontkrachten
De prijsgevoeligheid van de consumenten analyseren
Een marktpotentieel bepalen
Een peiling doen bij een welbepaalde populatie
De behoeften en verwachtingen van uw klanten bevestigen en rangschikken
U baseren op betrouwbare informatie en vooringenomenheid vermijden