Copywriting, tussen schrijven en creativiteit
Uw communicatiedragers moeten over een verzorgde presentatie en grafische lijn beschikken om aantrekkelijk te zijn. Maar looks alleen volstaan niet ... de inhoud is van primordiaal belang om uw doelen te behalen.
De copywriter moet dus een aantrekkelijke, efficiënte, duidelijke en correcte inhoud opstellen aangepast aan:
- het beoogde doel (de handeling die de lezer moet vervullen> een offerte aanvragen, een afspraak maken, een product kopen, zich abonneren op een nieuwsbrief, een website bezoeken …
- het doelpubliek voor wie de drager is voorzien
- het medium waarmee de drager verspreid zal worden, in termen van toon, lengte en sstructuur.
Verder garandeert het inroepen van de diensten van een copywriter ook de ortografische, syntactische en typografische kwaliteit van uw documenten.
De pluspunten van Expansion
Op basis van he tmateriaal of een gesprek met u, kunnen de copywriters van Expansion verschillende taken aan:
- opstellen van communicatiedragers > mailing, brochure, flyer, persbericht…
- copywriting publicitaire > publicitaire copywriting > slogan, advertentieteksten, affiche, radiospot, televisiespot …
- opstellen van een merknaam, baseline en slogan
- schrijven voor het web > e-mailing, e-newsletters, natuurlijke referentiëring et en betaalde referentiëring
- secretariaat voor tijdschriften
- kwalitatieve nalezing,...
Elk van deze dragers gaat gepaard met specifieke regels die onze copywriters op hun duimpje kennen. Ze hebben vaardigheden op synthetisch, redactioneel en publicitair gebied. Resultaat? Een doeltreffende, heldere, vlotte en zo nodig ook aangepaste inhoud.
Tenslotte werken wij samen met de beste vertaalbureaus om de doeltreffendheid van de inhoud ook bij een niet-Franstalig publiek te garanderen.
Writer's block of bang voor het wit blad?
5 goede redenen om een beroep te doen op een copywriter
Om impact te geven aan uw inhoud
Om te beschikken over teksten die aangepast zijn aan uw doel, uw doelgroep en het gekozen medium
Om uw contactpersonen te overtuigen
Om uw ideeën en projecten duidelijk naar voren te brengen
Om gebruik te maken van de globale en duidelijke visie van een professional van buiten uw onderneming/organisatie