Hoe trekt u ‘natuurlijk’ gekwalificeerd verkeer aan naar uw site?
De meeste surfers gebruiken een zoekmotor om info te vinden op het web. In zowat alle landen is Google de onbetwiste leader op dat vlak. Surfers voeren zoekwoorden in en zien dan een resultatenlijst. 91 % van de surfers kijkt niet verder dan de resultaten op de eerste pagina. 71,5 % houdt het zelfs bij de eerste drie resultaten van de zoekopdracht… Uw website maakt enkel kans om in het oog te springen als ze uitstekend gepositioneerd is in de zoekmachines.
Er zijn twee manieren om aanwezig te zijn in zoekmachines:
- adverteren in zoekmachines (SEA > Search Engine Advertising)
- en zoekmachineoptimalisatie (SEO > Search Engine Optimisation).
Er zijn veel parameters voor een goede positionering, maar de doorslaggevende factoren zijn:
de kwaliteit van uw inhoud
de technische kwaliteit van uw site
de populariteit van uw website in de vorm van links naar uw site.
Zoekmachinepositionering is echter geen exacte wetenschap. Google verandert de regels wel eens en dat moet op de voet gevolgd worden …
De pluspunten van Expansion
Interne specialisten in zoekmachineoptimalisatie (SEO): beheer van de populariteit, aanmaak van relevante content, technische optimalisering van de code
Grondige analyse van de relevantste zoekwoorden voor uw markt
Het gebruik van efficiënte tools om de positionering van een site op een bepaald zoekwoord te toetsen aan de concurrentie
Regelmatige opvolging van uw statistieken, berekening van de return op investering en rapporten.
De positie van uw website op Google laat te wensen over?
4 goede redenen om een beroep te doen op specialisten in zoekmachineoptimalisatie
Uw website krijgt snel meer zichtbaarheid in de zoekmachines
Partij trekken van een grondige analyse die uitmondt in relevante optimalisaties
Uw voordeel doen met zowel redactionele als technische competenties
Een betere positie in de Google-resultaten