Tevredenheidsstudie = proactief management

Een tevredenheidsstudie is niet alleen nuttig om te weten welke klanten ontevreden zijn en daar dan iets aan te doen. Als dit onderzoek goed uitgevoerd wordt, is het een heuse managementtool!

Een dergelijke studie beantwoordt vragen als:

  • Zullen uw klanten blijven?
  • Op welk vlak moet uw bedrijf een inspanning doen?
  • Waarin moet u de concurrentie overklassen?
  • Waarover moet u communiceren om u van de concurrentie te onderscheiden?
  • Hoe evolueren de verwachtingen van uw klanten?
  • Welke nieuwe producten of diensten zullen aanslaan bij uw klanten?

De pluspunten van Expansion

Expansion beantwoordt al die vragen met tevredenheidsstudies op maat. Deze gebeuren op basis van een aantal methodes voor gegevensverzameling:

  • online enquêtes
  • telefoonenquêtes
  • enquêtes op het terrein
  • discussiegroepen…

Ons studierapport bevat een hele waaier aan concrete aanbevelingen. U kan dan de voorgestelde acties rangschikken volgens het belang dat de klanten aan elk tevredenheidscriterium hechten.

U wil weten wat uw klanten denken?

Spreek onze experts aan!

10 goede redenen voor een tevredenheidsstudie

  • U levert nog betere producten en diensten.

  • Tevreden klanten komen terug.

  • U vermijdt ontevreden klanten (die zelden bij u, maar wel in hun omgeving klagen).

  • U volgt de evolutie van uw klanttevredenheid.

  • Ontevreden klanten die gehoord worden, zijn daarna nog trouwer.

  • U toont uw klanten dat hun mening echt telt.

  • U krijgt een helder beeld van de kernelementen in uw aanbod van producten en diensten.

  • U ontdekt nieuwe opportuniteiten bij uw klanten.

  • U maakt uw personeel bewust van de verwachtingen van uw klanten.

  • De ISO 9001-norm wordt nageleefd.

Some references in this field: